vineri, noiembrie 27, 2009

"Multumeste-te sa fii om", sfat sau intrebare?

As lua-o ca p un sfat, m-ar linisti mult.Ar fi ca paharul de apa pe care il beau atunci cand sunt ostenit de atata drum.Oare drumul l-am facut degeaba? Mi-am dorit sa-l parcurg?A fost risipa de timp? Fiecare considera intr-un fel sau altul.

In cazul meu as vrea sa cred ca n-a fost in zadar, insa deseori am impresia ca nici nu m-am grabit sa-l termin.Iar aici m-as putea gandi ca mi-a placut.Nu a fost o fuga, am preferat sa pasesc atent, sa admir peisajele. Stiam cum arata destinatia...sa fi fost un motiv in plus in a nu ma grabi sa o ating? Ei bine aici cred ca am gresit, forma ei nu era asa monotona pe cum o credeam.E chiar foarte atractiva daca o lasi sa te conduca precum cursul unui rau.Oare apa proaspata, atunci cand izvoraste nu stie ca se varsa la un moment dat? As vrea sa cred ca stie, insa nu-si stie exact cursul...mai o stanga, mai o dreapta,mai un pic abrupt, mai un bolovan, mai un trunchi de copac, cu toate astea ajunge sa se verse.Deci n-ar fi fost atat de istet din partea ei sa evite, pentru ca de acolo incepe adevarata aventura, intr-un rau mai mare, poate intr-un fluviu, poate intr-o mare sau chiar un ocean.Chiar si pana acolo, nu stie exact cum ajunge insa se misca ordonat picatura cu picatura prin aceeasi albie spre aceeasi destinatie.Si aici m-as grabi sa compar cu "multumeste-te sa fii om"...urmeaza cursul...
Oare ce se intampla cu picatura care se pierde de restul raului? nu se rataceste?nu o absoarbe materia? nu se evapora? ba da...se evapora chiar atunci cand priveste restul raului din locul in care ajunge.
Am putea sa vrem sa curgem drept. n-ar fi mai simplu? sa stim drumul daca tot stim unde ajungem?Banuiesc ca e bine totusi sa nu stim drumul sa-l lasam sa ne poarte pentru ca se prea poate ca atunci cand ajungem sa avem nevoie si de niste raspunsuri...iar astea le-am fi luat de pe drum ca-n basmele cu care am crescut de mici.Nu apareau mereu pe drum elementele ajutatoare si indiciile la intrebarile si situatiile expuse in finalul povestii?Personajele erau ghidate intr-un fel sau altul. Daca fiecare si-ar fi putut crea drumul ideal cred ca n-ar mai fi fost la fel de atragatoare acele povesti.
A te multumi sa fii om? e exact ce mi se pare cel mai important.Pana la urma...ce inseamna asta? a fi om? asta o vede fiecare in el.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
;